ראשי » Uncategorized » ונאמר אמן

ונאמר אמן

פוסטים אחרונים

In Camera XV אולם אסיא אירה ברטמן אלה וילהלם אלה וסילביצקי אליאב לביא אנסמבל המאה ה-21 אנסמבל ליריק אנסמבל מיתר אריאל טושינסקי בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה ברכה קול גוסטבו פורטה גיא פדר גלעד הראל גן-יה בן-גור אקסלרוד דויד זבה דויד שמר דורון פלורנטין דניאל אורן דניאל סטרכילביץ' האופרה הישראלית האנסמבל הקולי החדש הלן גרימו המקהלה הקאמרית המרכז למוזיקה ע"ש פליציה בלומנטל הפרויקט הקאמרי הישראלי הרביעיה הדורית התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון התזמורת הפילהרמונית התזמורת הקאמרית הישראלית זובין מהטה טל גנור יאיר פולישוק יזהר קרשון יעלה אביטל ירון רוזנטל כרמית נתן כרמן לה בוהם לה טראוויאטה לה טרוויאטה לירן קופל מוזיאון תל אביב מוזיקה נובה מיכל טל מימה מילוא מנפרד הונק משה אהרונוב נועם צור נטע היבשר נעה פרנקל נעמה גולדמן סדנת האופרה הבינלאומית סול גבטה סימפונט רעננה עינת ארונשטיין עלייתה ונפילתה של העיר מהגוני עמית דולברג ענבר סולומון ענת צ'רני פליציה בלומנטל קארין שיפרין קובי מלכין קלייר מגנאג'י קרין הוכמן רביעיית היידן הישראלית רואי אמוץ רועי שילוח ריגולטו רפאל סקורקה שירי הרשקוביץ שלאגר שלישיית ירושלים תזמורת הבארוק ירושלים

קטגוריות

בפתח עונה חדשה, תזמורת הבארוק י-ם צוברת נקודות זכות ויוצרת ציפיות לקראת הקונצרטים הבאים / עמיר קדרון, 25.10.12

הקונצרט הראשון בעונה הנוכחית של תזמורת הבארוק (החולה המדומה, המלך ארתור) הוקדש לענקי הבארוק המאוחר – באך והנדל – ונפתח במיסה הלותרנית (מס' 234) של הראשון. כהקדמה למיסה, פצחה התזמורת בפתיחה לקנטטה מס' 49 – מבלי להבטיח רבות. זאת בעיקר בגלל חוסר איזון בין הכינורות הדומיננטיים לחטיבת הבאס, וכן בשל אי דיוקים בעוגב. על כל פנים, הצליל המגובש שהציגו הכינורות דבק עד מהרה ביתר הנגנים, וכבר בפרק הראשון של המיסה ניכר שיפור משמעותי בתזמורת.

החלק המוצלח ביותר במיסה היה פרק הגלוריה, שבמהלכו היטיב המנצח דויד שמר להתוות את חילופי הטמפו התדירים שבין קטעי המקהלה שופעי המרץ לאלו המופנמים של הסולנים. מבין הזמרים בפרק זה בלט הטנור דורון פלורנטין. התפקיד אינו רחב יריעה, אך גם לתוך מסגרת מצומצמת זו יצק באך די עומס על הזמר. פלורנטין, בקולו הזך והנאה, צלח בכבוד את הקווים המלודיים המתמשכים, תוך הקפדה על יציבות הקול ועל צלילותו.

הסופרן יעלה אביטל הגישה את "Qui Tolis" באורח שנוי במחלוקת, שניתן לתארו כקר – ועם זאת לא מנוכר, אלא כזה היוצר מתח לא צפוי בין שבריריות הקול לאיכות הנוקבת של השירה.

הזמרת הטובה במיסה – ובערב כולו – היתה האלט אביטל דרי, שקולה הבוהק והמלטף עורר התפעלות ביופיו.

לצד המעלות הרבות, צצו במהלך המיסה בעיות לא מבוטלות: ריפיון של חלק מהזמרים, נגינה סולנית שאינה רהוטה, והפרת האיזון בין הקולות לתזמורת. מנגד, כל אלה היו כלא היו בחלק השני של הקונצרט, וכך נכונה הנאה רבה לקהל מה"דיקסיט דומינוס" של הנדל.

המיתרים זהרו, וכמוהם ההרכב הקולי – מקבץ משובח של קולות גמישים ובהירים – במיוחד חטיבת הסופרן שהפליאה לעשות ב-"Iuravit Dominus "; הדואטים של יעלה אביטל והדס פארן-אסיה קרנו אור; דויד שמר הבריק בעיצוב הבוטה של ה-"conquassabit".

אם כן, תזמורת הבארוק התחילה את העונה ברגל ימין, וזה המקום להמליץ ולהרחיב מעט על הצפוי הלאה: בקונצרט הבא (3-6 בנובמבר) תנגן התזמורת את גרסאות ויוואלדי ופרגולזי לסטאבט מאטר, וכן את הסלבה רג'ינה של האחרון. התכנית אולי שגרתית, אך עם צמד זמרים מצוין – עינת ארונשטיין ואלון הררי – ההנאה מובטחת.

ב-4-8 בדצמבר יצטרפו לתזמורת, בין היתר, נגני הצ'מבלו המעולים יזהר קרשון ומרינה מינקין. הקונצרט יעמוד על הקשר שבין ויוואלדי לבאך, ובמרכזו הקונצ'רטו לארבעה צ'מבלי שעיבד האחרון על-פי עמיתו.

סמוך לסוף השנה האזרחית יתקיים הקונצרט המסקרן של העונה: ההרכב הקולי "נביאי הקוויטה" יבצע עם התזמורת, לראשונה בארץ, את "יוסף ואחיו", אופרה שהלחין מנהל ההרכב, עילם רותם, על-פי מודל אופרות הבארוק הראשונות. על זאת ועוד – באתר התזמורת ובדף הפייסבוק שלה.

"תהלים" – קונצרט פתיחת העונה של תזמורת הבארוק ירושלים. מנצח: דויד שמר. זמרים: יעלה אביטל, הדס פארן-אסיה, שמרית ציפורן, שקד בר – סופרן. אביטל דרי, אלה וילהלם – אלט. דורון פלורנטין, אליאב לביא – טנור. יאיר פולישוק, יואב וייס – באס. בתכנית: באך – מיסה לותרנית בלה מג'ור; הנדל – דיקסיט דומינוס. קונסרבטוריון ת"א, 24.10.12


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: