ראשי » Uncategorized » שלא ייגמר לעולם

שלא ייגמר לעולם

פוסטים אחרונים

In Camera XV אולם אסיא אירה ברטמן אלה וילהלם אלה וסילביצקי אליאב לביא אנסמבל המאה ה-21 אנסמבל ליריק אנסמבל מיתר אריאל טושינסקי בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה ברכה קול גוסטבו פורטה גיא פדר גלעד הראל גן-יה בן-גור אקסלרוד דויד זבה דויד שמר דורון פלורנטין דניאל אורן דניאל סטרכילביץ' האופרה הישראלית האנסמבל הקולי החדש הלן גרימו המקהלה הקאמרית המרכז למוזיקה ע"ש פליציה בלומנטל הפרויקט הקאמרי הישראלי הרביעיה הדורית התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון התזמורת הפילהרמונית התזמורת הקאמרית הישראלית זובין מהטה טל גנור יאיר פולישוק יזהר קרשון יעלה אביטל ירון רוזנטל כרמית נתן כרמן לה בוהם לה טראוויאטה לה טרוויאטה לירן קופל מוזיאון תל אביב מוזיקה נובה מיכל טל מימה מילוא מנפרד הונק משה אהרונוב נועם צור נטע היבשר נעה פרנקל נעמה גולדמן סדנת האופרה הבינלאומית סול גבטה סימפונט רעננה עינת ארונשטיין עלייתה ונפילתה של העיר מהגוני עמית דולברג ענבר סולומון ענת צ'רני פליציה בלומנטל קארין שיפרין קובי מלכין קלייר מגנאג'י קרין הוכמן רביעיית היידן הישראלית רואי אמוץ רועי שילוח ריגולטו רפאל סקורקה שירי הרשקוביץ שלאגר שלישיית ירושלים תזמורת הבארוק ירושלים

קטגוריות

ערב מענג בחברת קול מופלא ושלל אריות ולידר שכמעט אין להיתקל בהם במחוזותינו / עמיר קדרון, 9.1.12

זמרת המצו הצעירה הגר שרביט סיימה לימודיה באונ' ת"א לפני כשנה וחצי, ומאז היא נמצאת לרוב באירופה – בדומה לרבים ממוזיקאינו. על כן הרסיטל (6.1, פליציה בלומנטל) שהספיקה לדחוס לביקור המולדת האחרון שלה היה הזדמנות נדירה להתרשם מהתפתחותה.

התוכנית נפתחה בשלוש אריות בארוקיות. אף כי הביצוע לא היה מושלם, מאפייני הקול הוכיחו כי הסגנון הולם את שרביט להפליא. בארייה "As with rosy steps the morn" ("תיאודורה", הנדל) עוררה האיכות הקטיפתית-מלטפת של הקול התפעמות; ב-"Qui del sol" ("הגר וישמעאל", סקארלאטי) הרשימו יציבותו וצלילותו; וב-"Parto inerme" ("Betulia liberata", מוצרט) היה זה הגוון העז והביטוי הדרמטי הנחרץ. בנוסף לאלה, מצטיין הרגיסטר העליון של הקול בברק מעודן, והדובדבן שבקצפת הוא התחתון, בעל גוון בּוּצ'י כהה ויפה להפליא.

מעניין כי בארייה של סקארלאטי נקטעו הפראזות הממושכות – עניין שייפתר עם תירגול והתנסות עד למיקום נכון של הנשימה – ואילו דווקא בזו של מוצרט היטיבה הזמרת למתוח את ה-"parto" הפותח והבלתי-נגמר. בשלוש האריות הורגש היסוס מסוים בקדנצות, כאילו טרם גובש עיצובן הסופי. כאמור, להוציא פגמים אלה, חטיבת הבארוק של התוכנית הותירה רושם חיובי והבטחה עצומה.

עוד מהחלק הראשון של הערב ראוי לציון השיר הקצר של מוצרט "Als Luise", בו שוב זכתה שרביט להציג את יכולתה הדרמטית הסוחפת. מבין חמשת שירי שוברט שחתמו חלק זה, ייחרת בזיכרון "Der Zwerg", שהושר באורח מצמרר.

עוד מנה גדושה של חוויות מוזיקליות מלהיבות נכונה לאחר ההפסקה, בדמות שני שירים מאופ. 2 של שנברג: "Erwartung" ו-"Schenk mir". נגינתו המדויקת של קארל פיליפ ז'וֹנֶה התלכדה בשירה הממוקדת-נוקבת, והתוצאה היפנטה את הקהל. מדהים!

מגוון מקסים של הלכי רוח סיים את הקונצרט בקובץ השירים "Banalités" של פולנק, ובעקבות התלהבות הקהל נוספו שני הדרנים. בזאת – ועם רצון עז לשמוע עוד ועוד – נחתם סופית הערב. לאור ההתפעלות מהתכנים ומאופן הגשתם, נותר רק לקוות שלא יחלוף זמן רב מדי עד הביקור הבא של הגר שרביט בארץ.


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: